Omgaan met andere culturen
Hoe gaat uw corporatie om met klanten van een andere cultuur of afkomst? Vragen zij om dezelfde benadering als anderen? Is alleen de taal of de cultuur of misschien allebei een probleem? Hebt u beleid hieromtrent geformuleerd?
Welke bagage geeft u uw medewerkers mee om op juiste wijze met groepen met een andere achtergrond of cultuur te communiceren? Komt u vaak in contact met andere doelgroepen en herkent u voor uzelf deze problematiek dan is dit de juiste training voor u.
Het programma bevat de volgende onderdelen
- verschillen en overeenkomsten tussen verschillende culturen en hoe daar mee om te gaan
- hoe om te gaan met vooroordelen
- factoren die een rol spelen bij interculturele communicatie
- overbruggen van verschillen in communicatie
Resultaten
- u herkent cultuurverschillen
- u ontwikkelt basisvaardigheden in multiculturele communicatie
- u weet hoe u een gesprek moet voeren en het initiatief kunt vasthouden
Doelgroep
Medewerkers die contacten hebben en onderhouden met allochtone klanten.
Deze training wordt alleen incompany gegeven. Voor een prijsopgaaf kunt u met ons contact opnemen.